E-marketing: werk een digitaal marketingplan uit op één dag
E-marketing: werk een digitaal marketingplan uit op één dag
Wat mag u verwachten?
Online marketing kan enorm veel tijd en middelen opslorpen. Vandaar dat het zo belangrijk is om de online communicatie planmatig en doordacht aan te pakken.
Tijdens deze opleiding maak je tijdens de opleiding een online marketingplan. Daarin staat omschreven welke kanalen je met welke middelen zal inzetten om jouw doelgroep te bereiken, te engageren en te laten terugkomen.
De opleiding is heel praktisch en zowel toegankelijk voor professionals met al heel wat kennis over de online kanalen. Maar ook voor communicatieverantwoordelijken die hun kennis over online marketing willen uitbreiden.
Onderwerpen die zeker aan bod komen tijdens de opleiding:
-Segmenteren en definiëren van je online B2C en B2B doelgroep.
-Uitbouwen van strategie voor online communicatie.
-Doelstellingen en KPI’s bepalen voor de online communicatie.
-Beschikbare tijd en budgetten definiëren voor de online marketingmix.
-Overzicht van de online communicatiekanalen en hun kenmerken (sociale media, SEO, adverteren in de zoekrobots, Google display, e-mail marketing,...).
-Bepalen welke kanalen meest geschikt zijn om jouw doelgroep te bereiken.
-Rol van sterke inhoud op de website en sociale media.
-Voorbeelden van sterke online campagne.
-Opvolgen van communicatie en campagne doelstellingen.
-Uitwerken van een online marketingplan.
1. Bekijk het programma
Dit kan via de website van onze partner.
2. Schrijf u in
Via de opleidingscatalogus op de website van Liberform
3. Informatie ontvangen
Verdere communicatie verloopt via de opleidingspartner vermeld bij de opleiding